Accueil » Actualités des LCA » The “Journal of Classics Teaching ” : le numéro 38 est disponible

The “Journal of Classics Teaching ” : le numéro 38 est disponible

Le dernier numéro de la revue anglaise consacrée à la didactique des langues anciennes “Journal of Classics Teaching ” (Volume 19 – Issue 38 – Autumn 2018) est disponible en ligne.

Consulter : https://www.cambridge.org/core/journals/journal-of-classics-teaching/latest-issue

Au sommaire :

– When Things Don’t Fit: Looking at the London Mithraeum (Hugh Bowden)

– Roman Religion in the Classroom: Spotlight on the Mysteries of Mithras (Ersin Hussein)

– Interactive Mithras: Giving Primary School Children an Introduction to Mithras (Caroline Lawrence)

– Introducing Prose Composition to Year 9 Students: Strategies for Developing Confidence in English to Latin Translation (Denise Batchelor)

– Bilingualism in the Classroom: Using Latin as an Aid to the Learning of Modern Italian (Emma Wall)

– Teaching Socrates to First-year Philosophy Students in Iran, Based on Plato’s Euthyphro (Maryam Forghani, Sofia A Koutlaki)

– Teaching and Learning Latin in the Key Stage 3 Classroom: Using the Cambridge Latin Course Explorer Tool (Francis Hunt)

– Primary English and Modern Foreign Languages Impact Study: Latin Microteaching (Veronica Poulter)

– The Virtue of Variety: Opening the Doors to Wider Pedagogical Practices in UK Schools and Universities (Steven Hunt)

– Communicative Approaches to Learning Latin: Voice and Tone in Learning Latin Terminations (Grace Miller)

– ‘Not so Much Learning to Speak Latin, but Speaking to Learn it’. Action Research on the Use of Conversational, Spoken Latin in the UK Secondary School Classroom (James Sinclair)

– Marking Latin Unseen Translations (John Tuckfield)

– M.Flandia: A Newly-Discovered Society of Strong Women and Helpful Men (Mary Frances Dondelinger)

– In Their Own Words: Some Recently-Published Latin and Greek Course Books

– An Interschool Partnership in Wakefield (David Dean)

– Preparing and Delivering a Classical School Assembly (William Lawrence)

– The R/renaissance(s), Humanists And Classics (Jerome Moran)

– News and Reports

– Book Reviews

A propos Revue de presse

Avatar
Les articles signés "Revue de presse", et les photos qui y sont attachées, ne sont cités par "Arrête Ton Char" qu'au titre de revue de presse. Nous ne fournissons qu'un extrait et nous invitons à suivre le lien fourni pour aller les consulter sur leur plateforme d'origine, dont ne garantissons ni la qualité, ni le contenu.

Sur le même thème

Des collégiens toulousains publient un “escape book” remarquable : Découvrez le Mathyrinthe !

Notre collègue Claire Cavailhes Van Beek a composé avec ses élèves latinistes de troisième du …

Laisser un commentaire